همزمان با شروع نیمسال دوم سال تحصیلی، پنجمین جلسه کمیته آموزش های مجازی دانشگاه فنی حرفه ای استان گیلان با حضور و معاونین آموزشی واحد های و اساتید سرآمد آموزشی واحد های دانشگاهی فنی و حرفه ای استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی حرفه ای استان گیلان، همزمان با شروع نیمسال دوم سال تحصیلی، روز سه شنبه 5 اسفند 1399 پنجمین جلسه کمیته آموزش های مجازی دانشگاه فنی حرفه ای استان گیلان با حضور و معاونین آموزشی واحد های و اساتید سرآمد آموزشی واحد های دانشگاهی فنی و حرفه ای استان گیلان برگزار شد.
در این جلسه به بررسی عملکرد یکساله آموزشهای مجازی پس از همه گیری پاندمی کوید 19 در راستای تقویت نقاط قوت و پوشش نقاط ضعف پرداخته شد و برای اولین بار برای اجرای مشترک یک یا دو عنوان درس عمومی و درس تخصصی به صورت استانی و اجرای آن در مراکز سطح استان با تشکیل کار گروه تهیه و تدوین دروس توسط اساتید خبره تصمیم گیری شد.
در ابتدای این جلسه دکتر رسول شمشادی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان ضمن قدردانی از همه روسا، معاونین و اساتید با توجه ب شرایط خاص کرونایی به علت اهمیت موضوع آموزش جمع شده اند بیان داشت: طبق فرموده و دستور اکید دکتر ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی حرفه ای مبنی بر اینکه آموزشهای مجازی ما باید منجر به انتقال مهارت شود، ما دانشگاه مهارتی هستیم باید آموزش های مجازی به گونه ای اثر بخشی داشته باشد تا در این شرایط خاص حداقل های انتقال مهارت در آن دیده شود و آموزشها کیفی سازی شود. لذا این جلسه برای استمرار نقاط قوت و ترمیم نقاط ضعف تشکیل شده است که با هم اندیشی شما اساتید ارجمند و انتقال آن روشها به همه اساتید این مهم در آموزشهای سطح استان گیلان به بهترین نحو صورت گیرد هر چند در هر کاری اشکالاتی وجود دارد ولی ما باید تمام سعی مان بر کم شدن اشکالات باشد و الان پس از دو ترم به دنبال کیفی سازی آن باشیم.
پس از سخنان دکتر شمشادی، دکتر معصوم نژاد معاون آموزشی دانشکده شهید چمران رشت گفتند: یکی بهبود و کیفیت بخشی آموزشهای مهارتی شنیدن نظرات دانشجویان در مورد عملکرد آموزشی اساتید در حین آموزش و پس پایان نمیسال تحصیلی است که با همکاری روابط عمومی دانشگاه در حال پایش و رصد این نظرات هستیم تا در راستای بهبود آموزش ها گام برداریم و همچنین بتوانیم در نیمسال جدید آنها را لحاظ کنیم.
معاونین مراکز دانشگاهی فنی و حرفه ای گیلان به همراه اساتید با بررسی عملکرد یکساله آموزشهای مجازی و روشهای بهبود کیفیت آن پرداختند.