در حال بارگذاری ...
جمعه 21 دی 1403

27 اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روز روابط عمومی بر تلاشگران این عرصه گرامی باد!

پیام دکتر ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای به مناسبت 27 اردیبهشت رو روابط عمومی

بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه به نام روز ارتباطات و روابط عمومی مزین شده است؛ روز پاس‌داشت تلاش و کوشش کسانی که برای معرفی و تعالی سازمان خود از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند. روابط عمومی نهادی مدنی و مجموعه‌ای از هنر و دانش و خلاقیت و آگاهی‌های همه‌جانبة اجتماعی، فرهنگی، ادبی و... است که درون و برون دانشگاه را به هم پیوند می‌دهد و کارکنان آن در جایگاه مشاورانی امین و قابل‌اعتماد برای مدیران و کارکنان دانشگاه به شمار می‌آیند، زیرا امروزه روابط عمومی نه به‌عنوان یک سامانة تشریفاتی و حتی اجرایی بلکه به‌مثابة سامانه‌ای مشورتی و مدیریتی عمل می‌کند که می‌تواند در ارتقا و پیشرفت هر سازمانی نقشی برجسته و جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. اهمیت واقعی این حوزه به خوبی در فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) متبلور است. ایشان می‌فرمایند: «روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی یک نهاد از یک سو و از‌سوی دیگر منعکس‌کنندة چگونگی مسائلی است که در آن نهاد می‌گذرد».

اینجانب، روز و هفتة ارتباطات و روابط عمومی را به دست‌اندرکاران این عرصة گسترده و متنوع، به‌ویژه همکاران فعال و خدوم روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تهنیت عرض می‌کنم و ضمن آرزوی سلامتی، عاقبت‌به‌خیری، بهروزی و موفقیت روزافزون این عزیزان، از خداوند متعال برای ایشان توفیق خدمتی شایسته در مسیر اعتلای اهداف دانشگاه، ارتقا آگاهی‌ها، نمایان ساختن دست‌آوردها و پیشرفت‌های حوزه‌های مختلف و نیز برقراری ارتباطات مناسب و انتقال صادقانة خواسته‌ها و نیازمندی‌های دانشجویان عزیز و پرسنل شریف به مسئولین دانشگاه را مسئلت می‌نمایم.

ابراهیم صالحی عمران 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای

 

بدون تردید روابط‌عمومی به عنوان رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کننده‌ای در افزایش آگاهی‌‌های آحاد جامعه، فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی، برعهده دارد. اکنون که اهمیت جایگاه روابط‌عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است بر همگان آشکار شده، نمی توان نقش آن را در پیشبرد اهداف‌ یک‌ نهاد یا سازمان، بهبود کیفی‌ و کمی‌ فعالیت ها‌ و افزایش‌ بهره‌ وری‌ از امکانات‌ و نیروی‌ انسانی‌ نادیده گرفت. شناخت و استفاده بهینه از ابزار و داشتن اخلاق حرفه ای و دید وسیع و بلند در پیش برد اهداف سازمان و همچنین ارتباط منسجم درون سازمانی و برون سازمانی وظیفه این رسته را دو چندان می کند.
اعلام روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه به عنوان روز روابط عمومی مسئولیت دست اندرکاران و متولیان روابط‌عمومی را مضاعف می نماید تا فضایی را برای اخلاقی تر شدن و همچنین هدفمند شدن این حرفه فراهم آورد.
در واقع روابط‌عمومی به عنوان یک مفهوم و یک فعالیت، ارتباطی مستقیم با محیط هایی دارد که در آنها افکار عمومی بر فعالیت فعالان اجتماعی تاثیر گذار است و مسئولیت اجتماعی در روابط‌عمومی از ارکان اصلی آن است.
بیایم روز خودمان را برای خودمان جشن بگیریم و به خود ببالیم که روابط‌عمومی هنر مردمی است و مردم همیشه سزاوار خدمت دهی هستند و ما نیز در خدمت مردم.
 روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای نیز این روز را به تمامی همکاران در حوزه روابط عمومی مراکز تابعه استان و سراسر کشور تبریک عرض نموده و برای همه عزیزان توفیق روز افزون  آرزو داریم.


روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان